TOP avtoprevozniki: tako so rasli trije najboljši
www.finance.si, 10.06.2015
Transport Finec prevaža odpadne surovine, Petrans je specialist pri zbirnih prevozih za Beneluks in Veliko Britanijo, Brus vozi za avtoindustrijo in tujce Letos smo z lestvice TOP logistov vzeli pod drobnogled najboljše avtoprevoznike in jih razvrstili na posebno lestvico. Pri tem smo upoštevali le tiste, ki so se na lestvico največjih uvrstili med prvih 70.
Na lestvici smo identificirali 33 avtoprevoznikov, razvrstili pa smo jih glede na rast prihodkov, rast EBITDA, čiste dobičkovne marže, ROE in dodano vrednost na zaposlenega. Podobno kot logistična panoga so imeli tudi največji avtoprevozniki lani 6,1-odstotno rast prihodkov od prodaje. So pa lani močno izboljšali dobiček iz poslovanja pred amortizacijo (EBITDA), in sicer v povprečju kar za 22 odstotkov. Rast dobičkonosnosti se kaže v EBIT marži, ki se je s petih odstotkov v letu 2013 med največjimi 30 avtoprevozniki povzpela na 6,5 odstotka. Donos na sredstva je lani znašal 7,6 odstotka, kar poenostavljeno pomeni, da se, upoštevajoč vse stroške poslovanja - torej tudi režijo, davke in stroške financiranja, nakup tovornjaka povrne v 12 letih.
"12 let je potrebnih, da se povrne strošek nakupa tovornjaka."
1. Transport Finec: s prevozi odpadnih surovin do sto delovnih mest
»Od leta 2008 nenehno rastemo, kupujemo približno deset vozil na leto,« pravi Irena Finec Golf iz vodstva prevozniške družbe Transport Finec Borut, s. p. Zdaj imajo že približno 90 tovornjakov, njihov glavni posel pa je prevoz sekundarnih surovin. Prepeljejo največ odpadnih barvnih surovin, plastike, papirja in komunalnih odpadkov, približno 80 odstotkov poslov pa opravijo v tujini. Prevažali so tudi žita, vendar se zaradi nove regulative v Italiji s tega področja povsem umikajo. V Italiji so namreč z direktivo prepovedali prevoz komunalnih odpadkov in žit z istimi tovornjaki. Največ prevozov barvnih kovin sicer opravijo v tujini od zbirališč do livarn. »Širimo krog strank, nove pa pridobivamo predvsem s priporočili. Gre za drage materiale. Baker na tovornjaku je vreden po 150 tisoč evrov, zato je pomembno zaupanje,« pravi Irena Finec Golf.
Ker so preveliki za s. p., se bodo drugo leto preoblikovali v d. o. o in preselili v Grosuplje. Tudi letos kaže dobro, kupili so že 15 novih tovornjakov in zaposlujejo že skoraj sto ljudi. Poleg avtoprevozništva imajo še avtopralnico in servis za tovornjake ter zastopstvo za nizozemske prikolice Kraker za Slovenijo in države nekdanje Jugoslavije.
|